A patronás 8. A osztály nyári kirándulása Keszthelyen

„Fogadd el az időt, úgy, ahogy van. Ne hagyd meg neki az esélyt, hogy elrontsa a kedvedet. A napod boldog lehet az eső ellenére vagy avval együtt.„

(P. Amédée Hallier kármelita atya és Dr. Dominique Megglé: A szerzetes és a pszichiáter, Beszélgetések a boldogságról c. könyvéből)

Tovább...

A 2017/18-es tanév végén, június 25-29-ig a 8. A osztály tanulói közül 16 diák utazott Keszthelyre nyaralni. Szállásunk a Nussbaum Panzióban volt, mellyel mindannyian meg voltunk elégedve. Nagyon kedves kiszolgálásban volt részünk, Patronás diák volt a szállásadónk, talán ezért is éreztük magunkat ennyire otthonosan.

Először a Festetics-kastélyt látogattuk meg. A barokk kastély, a Helikon könyvtár, és a kertben lévő hintókiállítás tetszett a lányoknak, utána pedig születésnapot ünnepeltünk a Jordanics cukrászdában. Este még a Balatonban is megmártóztunk.

Kedden ellátogattunk a Folly-arborétumba, Badacsonytomajba, ahol Folly Réka tulajdonos vezetett körbe minket, mesélt a családi vállalkozásról, a különböző fenyő és ciprusfajokról. A kilátóból gyönyörű kilátás nyílt a tanúhegyekre és a Balatonra. A séta után háromféle szörpöt kóstoltunk, itt is születésnapot ünnepeltünk. Az ünnepelt választhatott magának egy üveg szörpöt, majd egy közös métával búcsúztunk a parktól.

A szerda délelőttöt a Libás-strandon töltöttük, kicsit fürödtünk, de inkább vízibicikliztek a lányok, és volt egy jó kis zsinórlabda meccs is. Finom volt az ebédünk a Tompos Étteremben, majd este a Hableány nevű sétahajóval élveztük a Balatoni nyarat, bár fújt a szél, s egy kicsit hűvös volt, de a kis csapatunknak továbbra is vidám, derűs maradt a kedve.  Utána remek fotók készültek a parton.

A csütörtöki napunkat kehidakustányi élményfürdőben töltöttük, sok fürdéssel, csúszdázással, és játékkal.

Esténként sokat játszottunk (alszik a város, Fedőnév, kártyajátékok stb.), majd gitáros énekekkel, esti imával zártuk a napot. A játékok, az indulás előtti kvíz, melynek kérdései az egész hét eseményeit felölelték és az étkezések lebonyolításának fő szervezője Pour Zsuzsa tanárnő volt. Nagyon örültünk, hogy velünk tartott, emlékezetes marad vele a sok vidámság, nevetés.

Pénteken már csak pakolásra, a kvíz játékra maradt időnk, és a nagy vihar miatt taxikkal mentünk a vasútállomásra. Szerencsésen hazaértünk, és nagyon megerősödtünk abban, hogy ne az időjárás ha  tározza meg hangulatunkat! Élményekben gazdag, boldog napokat tölthettünk együtt!